Το καλύτερο πλυντήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης αποτέλεσαν το ΠΑΣΟΚ και ο ΣΥΡΙΖΑ, κατά τη συζήτηση της πρότασης του ΚΚΕ για τη σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής σχετικά με το έγκλημα στα Τέμπη.
Πρώτος και καλύτερος ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, Ν. Ανδρουλάκης, ο οποίος ...ξεχνώντας όλη την πορεία απελευθέρωσης και ιδιωτικοποίησης των σιδηροδρόμων, περιέγραψε αποκλειστικά την «περιπέτεια του μαύρου κουτιού της τηλεδιοίκησης» για να αποφανθεί πως το «επίδικο» της διερεύνησης πρέπει να είναι η σύμβαση 717, για να αναζητηθούν οι «εγκληματικές ολιγωρίες των υπουργών Σπίρτζη και Καραμανλή» και «όχι μια Εξεταστική Επιτροπή που θα καταλήξει σε ένα φιλολογικό τσάι είκοσι πέντε χρόνια πριν». Προφανώς γιατί αν αναζητηθεί τι έχει γίνει εδώ και 25 χρόνια θα μπουν στο κάδρο και οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ που υλοποίησαν με ευλάβεια τη στρατηγική της Ευρωπαϊκής Ένωσης και άνοιξαν τον δρόμο για τη συνέχεια, διαχωρίζοντας τις σιδηροδρομικές υποδομές από το σιδηροδρομικό έργο!
Προσπερνώντας ότι σε ένα τέτοιο σύστημα σιδηροδρομικών μεταφορών, όπου υπάρχουν πολλές και διαφορετικές εταιρείες που η κάθε μία αναζητά το μεγαλύτερο κέρδος δεν μπορεί να υπάρχει ασφάλεια, χαρακτήρισε «συνήθεις ιδεοληψίες» τη θέση του ΚΚΕ ότι «ο πραγματικός ένοχος πίσω από το δυστύχημα στα Τέμπη είναι η ίδια η πολιτική της ΕΕ για τους σιδηροδρόμους, η πολιτική της απελευθέρωσης των συγκοινωνιών, την οποία όλες οι μέχρι σήμερα κυβερνήσεις την έχουν υλοποιήσει μέχρι κεραίας».
«Δεν φταίει η ΕΕ για το ρουσφέτι του σταθμάρχη», αποφάνθηκε, εμφανίζοντας κι από πάνω την Ευρωπαϊκή Ένωση ως υπερασπιστή της ασφάλειας των σιδηροδρόμων. «Χάρη στην ΕΕ, έχει υποχρέωση η χώρα μας να υπάρχουν ύψιστοι κανόνες ασφάλειας στα τροχήλατα μέσα», είπε προκλητικά, τη στιγμή που οι ευρωνωσιακές αποφάσεις παραπέμπουν στις ελληνικές καλένδες την εφαρμογή των ηλεκτρονικών συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης επειδή δεν φέρνουν κέρδη στους ιδιώτες. Ακριβώς γι' αυτό, μόνο το 2021 στην ΕΕ καταγράφηκαν 1.389 σημαντικά σιδηροδρομικά ατυχήματα, με συνολικά 683 νεκρούς και 513 τραυματίες, εκ των οποίων 97 αφορούσαν συγκρούσεις τρένων...
Προκειμένου δε να συκοφαντήσει το ΚΚΕ με ...επιχειρήματα βγαλμένα από την εποχή του αυριανισμού, κάλεσε το ΚΚΕ να αποσύρει την πρότασή του γιατί «εργαλειοποιείται» από τη ΝΔ. Ανακοίνωσε πως το ΠΑΣΟΚ θα καταψηφίσει την πρόταση του ΚΚΕ και επέμεινε στην πρόταση του κόμματός του που αφορά τη σύσταση Προανακριτικής αποκλειστικά για το πόρισμα της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας για τη σύμβαση 717.
Ο υπουργός Επικρατείας, Μάκης Βορίδης, απαντώντας στην κριτική του ΠΑΣΟΚ ότι η κυβέρνηση υιοθετεί «αντιευρωπαικές» λογικές, τόνισε πως η ΝΔ δεν συμφωνεί με το σκεπτικό της πρότασης του ΚΚΕ. «Δεν συμφωνούμε με την αιτιολογία, συμφωνούμε με την αιτητική», είπε. Άφησε να εννοηθεί ότι η κυβέρνηση θα καταψηφίσει την πρόταση του ΠΑΣΟΚ.
Στο «ρουσφέτι του σταθμάρχη» και στην «ελλιπή» σύμβαση 717 στάθηκε ο πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, Σ. Φάμελλος, αλλά και στις προσωπικές ευθύνες υπουργών για το έγκλημα στα Τέμπη, αφήνοντας επιμελώς στο απυρόβλητο τις πολιτικές κατευθύνσεις και επιλογές που οδήγησαν μεθοδικά σε αυτό.
Τοποθετούμενος για την πρόταση του ΚΚΕ για σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής, δήλωσε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ θα την υπερψηφίσει, παρά το ότι την χαρακτήρισε «γενική», με «πολύ μεγάλο χρονικό εύρος» και με κίνδυνο «να χαθούμε στον όγκο των εγγράφων». Ακόμα δεν παρέλειψε να εκφράσει, αφήνοντας βρώμικα υπονοούμενα, την «απορία για την προθυμία της ΝΔ να στηρίξει την πρόταση του ΚΚΕ».