Πέμπτη 25 Ιουνίου 2026

Δ. Κουτσούμπας: Τοπικά χαράτσια για τους πολλούς και κέρδη για τους λίγους το νόημα του νέου «Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης (VIDEO)

 



Την πρόκληση της κυβέρνησης να παρουσιάζει ως επιτυχία την τροπολογία που εφαρμόζει τη δικαστική απόφαση του Αρείου Πάγου για τα «κόκκινα δάνεια», στηλίτευσε ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, στη σημερινή ομιλία του στην Ολομέλεια της Βουλής στο πλαίσιο της συζήτησης για τον νέο «Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης». 

Υπενθύμισε ότι διαχρονικά οι κυβερνήσεις διαμόρφωσαν το νομοθετικό πλαίσιο για να παραδοθούν τα σπίτια του λαού στους τραπεζίτες και για την ποινικοποίηση των αγώνων ενάντια στους πλειστηριασμός, ενώ στάθηκε και στην πίεση που άσκησε το ΚΚΕ εντός και εκτός Βουλής μαζί με το εργατικό - λαϊκό κίνημα, οδηγώντας στην απόφαση που δίνει κάποιες ανάσες στα υπερχρεωμένα νοικοκυριά.

Υπενθύμισε, δε, την τροπολογία που είχε καταθέσει το ΚΚΕ για τους δανειολήπτες, την οποία είχε απορρίψει η κυβέρνηση της ΝΔ, ενώ η βολική αντιπολίτευση είχε καταπιεί τη γλώσσα της. Κάλεσε την κυβέρνηση να υλοποιήσει πλήρως την απόφαση, ώστε να αποζημιωθεί το οφειλόμενο κεφάλαιο για τα δάνεια που εξυπηρετούνται, να επιστραφούν τα επιπλέον ποσά για όσους έχουν ήδη αποπληρώσει και να ξανανοίξουν οι υποθέσεις όλων όσοι έχασαν τη ρύθμιση εξαιτίας αυτών των υπέρογκων τόκων. Τόνισε ότι για να κερδίσει ο λαός έστω μια στάλα ανακούφισης, πρέπει να χάσει το μεγάλο κεφάλαιο.

Αναφερόμενος στον Κώδικα, ο Δ. Κουτσούμπας εξήγησε πως διαμορφώνεται ένα πλαίσιο για τοπικό κράτος ακόμα πιο θωρακισμένο απέναντι σε αγωνιστικές δημοτικές αρχές, που θα επιβάλλει τοπικά χαράτσια στον λαό και θα αποτελεί πεδίο κερδοφορίας για λίγους. Στηλίτευσε το γεγονός πως δεν προβλέπεται τίποτα για την κρατική χρηματοδότηση που οφείλεται σε δήμους.

Δευτέρα 15 Ιουνίου 2026

Πρόσκληση σε Εκδήλωση – Συζήτηση

 

Σε έναν κόσμο που φλέγεται, σε ένα σύστημα που σαπίζει, ο λαός έχει τη δύναμη να γίνει πρωταγωνιστής των εξελίξεων - Εκδήλωση του ΚΚΕ στο Ωραιόκαστρο.

 



Η Κομματική Οργάνωση Ωραιοκάστρου του ΚΚΕ διοργανώνει πολιτική εκδήλωση - συζήτηση την Κυριακή 21 Ιούνη 2026 στις 11:00 το πρωί, στα γραφεία της Κ.Ο. Ωραιοκάστρου Δημοκρατίας 19 (εντός του εμπορικού κέντρου) με θέμα " Ο ΠΟΛΕΜΟΣ ΚΑΙ ΤΑ ΚΕΡΔΗ ΤΟΥΣ Η ΟΙ ΖΩΕΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΝΑΓΚΕΣ ΜΑΣ ".

Θα μιλήσει ο Λεωνίδας Στολτίδης Βουλευτής Β΄ Θεσσαλονίκης του ΚΚΕ

Παρασκευή 12 Ιουνίου 2026

Ξεκάθαρα αντιδραστική

 

Πηγή: Eurokinissi

«Δεν μπορεί ο καθένας να μπαίνει στην επικράτεια όποτε θέλει... Εγώ που πήγα μετανάστρια και έφυγα για βιοποριστικούς λόγους στην Αγγλία, πήγαινα με διαβατήριο».

Αυτά είπε η Καρυστιανού σε συνέντευξή της με αφορμή την ψήφιση του βάρβαρου Συμφώνου της ΕΕ για τη Μετανάστευση και το Ασυλο. Υπάρχουν πολλοί τρόποι να πεις το ρατσιστικό «έξω οι ξένοι», όλοι όμως έχουν την ίδια αντιδραστική και επικίνδυνη αφετηρία: Στο πρόσωπο των κατατρεγμένων βλέπουν «εχθρούς» και «απειλές» για τη χώρα, το κράτος, το έθνος, τη φυλή, τη θρησκεία, την «κοινωνική συνοχή» και πάει λέγοντας.

Πέμπτη 11 Ιουνίου 2026

Συνεδρίαση της ΚΕ του ΚΚΕ με θέμα τις πολιτικές εξελίξεις, την πορεία αναμόρφωσης του αστικού πολιτικού συστήματος και τη δράση του Κόμματος μπροστά στην επικείμενη εκλογική αναμέτρηση

 


Το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ εξέδωσε την εξής ανακοίνωση για τη συνεδρίαση της Κεντρικής Επιτροπής του ΚΚΕ:

«Η Ολομέλεια της Κεντρικής Επιτροπής του ΚΚΕ συνεδρίασε με θέμα τις πολιτικές εξελίξεις και την πορεία αναμόρφωσης του αστικού πολιτικού συστήματος, αλλά και τη δράση του Κόμματος μπροστά στην επικείμενη εκλογική αναμέτρηση.

Η Κεντρική Επιτροπή εκτίμησε τις διεθνείς εξελίξεις που αφορούν στην κλιμάκωση των ιμπεριαλιστικών ανταγωνισμών και των πολεμικών συγκρούσεων, της εμπλοκής του ελληνικού αστικού κράτους σε αυτούς, πιθανές εξελίξεις σχετικά με τις ελληνοτουρκικές σχέσεις, αλλά και μια νέα καπιταλιστική κρίση και πώς αυτές οι εξελίξεις επιδρούν στην πορεία αναμόρφωσης του αστικού πολιτικού συστήματος.

Τρίτη 26 Μαΐου 2026

Η "ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ" ΓΙΑ ΤΗN ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΝΟΜΑΤΟΔΟΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ ΤΟΥ ΔΡΥΜΟΥ

 


          Ο δήμαρχος Ωραιοκάστρου προτείνει την ονομασία του ανοιχτού θεάτρου ως θέατρο Γεωργίου Καμπέρη, προς τιμήν του τέως δημάρχου Μυγδονίας που σήμερα αποτελεί δημοτικό διαμέρισμα του δήμου. 

          Στην επιστολή του προς τους δημοτικούς συμβούλους αναφέρει ότι ο κ. Καμπέρης ήταν ο εμπνευστής και πρωτεργάτης, οραματίστηκε και σχεδίασε το θέατρο στην τοποθεσία Τσούκες (κορυφές).

          Σύμφωνα με πληροφορίες που είχα από κατοίκους της περιοχής, η ιδέα και το όραμα του θεάτρου ανήκε στον τότε επί 15ετία καθηγητή φιλόλογο στο Γυμνάσιο – Λύκειο Δρυμού και σήμερα εν ζωή Λαέρτη Τανακίδη. Αυτός διαπίστωσε τον κατάλληλο χώρο για να γίνει αμφιθέατρο, όπως τα αρχαία θέατρα. Ο κ. Τανακίδης διετέλεσε πρόεδρος της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης κατα την δύσκολη δεκαετία του 1980 και μαθητής του υπήρξε ο Γ. Καμπέρης. Στα Δίκαια του ΄Εβρου, όπου υπηρέτησε πριν έρθει στον Δρυμό, έκανε το ίδιο, οραματίστηκε αρχαίο θέατρο το οποίο τελικά έγινε και έλαβε την ονομασία από τον δήμο Ορεστιάδας “Λαέρτης Τανακίδης και μαθητές”.

ΠΡΟΤΑΣΗ ΨΗΦΙΣΜΑΤΟΣ ΤΗΣ “ΛΑΪΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ” ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΕΤΕΙΟ ΤΗΣ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑΣ ΤΩΝ ΠΟΝΤΙΩΝ.

 


          Συμπληρώθηκαν 105 χρόνια από τον βάρβαρο ξεριζωμό των Ελλήνων του Πόν του. Εκτοπίσεις, κακουχίες, βασανιστήρια, πείνα και δίψα, πορείες θανάτου στην έρημο, δολοφονίες και εκτελέσεις.

          Οι επιζώντες κατέφυγαν με τη βοήθεια της σοβιετικής κυβέρνησης, κυρίως μέσω θαλάσσης στον ΄Ανω Πόντο, στή Σοβιετική ΄Ενωση. Αντίθετα, η ελληνική κυβέρνηση καμία βοήθεια δεν έστειλε στον εξεγερμένο από το 1917 Πόντο. Από τη Σοβιετική ΄Ενωση, ένας μεγάλος αριθμός προσφύγων κατέφυγε το 1922 στην Ελλάδα, όπου τους περίμενε ένας νέος γολγοθάς αλλά και η αμέριστη συμπαράσταση από τους προοδευτικούς, δημοκρατικούς ανθρώπους και κόμματα. Κάτι ανάλογο έγινε μετά το 1990 με τους ομογενείς μας από την πρώην ΕΣΣΔ, ιδιαίτερα με τα ζητήματα της κατοικίας και των συντάξεων.

          Οι Ελληνες του Πόντου, είναι και αυτοί ένας κρίκος στη μεγάλη αλυσίδα των θυμάτων των ανταγωνισμών των κυρίαρχων τάξεων που οξύνονται στα πλαίσια του καπιταλιστικού συστήματος. Της δημιουργίας εθνικών κρατών, μετά τη διάλυση των αυτοκρατοριών και εθνικιστικών κομμάτων όπως οι νεότουρκοι. 

Κυριακή 24 Μαΐου 2026

Για «να πουν καλύτερα την ιστορία... »

  

Πηγή φωτο: .theguardian.com


Ο κινηματογράφος ή καλύτερα ο οπτικοακουστικός τομέας, όπως αναφέρεται στα επίσημα κείμενα, με τη μαζική διεισδυτικότητα στην ανθρώπινη συνείδηση, προσφέρεται ακόμη περισσότερο από άλλους κλάδους του Πολιτισμού για την πολιτική και ιδεολογική παρέμβαση. Είναι αποκαλυπτικές οι κατευθύνσεις της ΕΕ, αλλά και οι δηλώσεις ΝΑΤΟικών παραγόντων πάνω στα θέματα της πολιτιστικής διπλωματίας.

Είναι χαρακτηριστικό το πρόσφατο δημοσίευμα της εφημερίδας «Guardian» που αναφέρεται στις συναντήσεις κεκλεισμένων των θυρών που πραγματοποιεί το ΝΑΤΟ με σεναριογράφους, σκηνοθέτες και παραγωγούς κινηματογράφου και τηλεόρασης σε όλη την Ευρώπη και τις ΗΠΑ.

Τρίτη 19 Μαΐου 2026

107 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ ΤΩΝ ΠΟΝΤΙΩΝ Το ΚΚΕ καλεί τον ποντιακό ελληνισμό σε αγωνιστική συμπόρευση απέναντι στο σύστημα που γεννάει πολέμους, φτώχεια, φασισμό και προσφυγιά

 

Συμπληρώνονται σήμερα 107 χρόνια από τα γεγονότα που μετά τον βάρβαρο ξεριζωμό των Ελλήνων του Πόντου, με πάνω από 350.000 θύματα και πάνω από 1 εκατομμύριο εκτοπισμένους, έχουν σηματοδοτηθεί ως Γενοκτονία των Ποντίων, προσφέροντας πολύτιμα ιστορικά και πολιτικά συμπεράσματα για τα φονικά αδιέξοδα που προκαλούν στους λαούς οι ενδοϊμπεριαλιστικοί ανταγωνισμοί και ο εγκλωβισμός στα εθνικιστικά σχέδια που τους περιβάλλουν.

Ηταν 19/5/1919 όταν ο Μουσταφά Κεμάλ αποβιβάστηκε στη Σαμψούντα για να ξεκινήσει τη δεύτερη και πιο άγρια φάση της Ποντιακής Γενοκτονίας. Βασικοί παράγοντες που συντέλεσαν στη Γενοκτονία ήταν: Η άνοδος του τουρκικού αστικού εθνικισμού, καθώς για την ανερχόμενη τουρκική αστική τάξη, που διεκδικούσε το έθνος - κράτος της, το χτύπημα των βασικών ανταγωνιστών της (κυρίως της ελληνικής και της αρμενικής αστικής τάξης) αποτελούσε απαραίτητη προϋπόθεση για την εδραίωση της κυριαρχίας της στον συγκεκριμένο γεωγραφικό - οικονομικό χώρο.

Ηταν ακόμα οι επιδιώξεις της αστικής τάξης της Ελλάδας, για την οποία, λόγω των βλέψεών της στην ιδιαίτερα πλούσια περιοχή της Μικράς Ασίας, ο Πόντος ερχόταν σε «δεύτερη μοίρα» και υποτιμήθηκε η οργάνωση ή η βοήθεια οποιασδήποτε μορφής προς αυτόν.

Επίσης, οι επιδιώξεις και επιλογές της ελληνικής άρχουσας τάξης του Πόντου, αφού οι ιδιαίτερες - και ενίοτε αντικρουόμενες - επιδιώξεις στους κόλπους της ποντιακής πολιτικής, οικονομικής και θρησκευτικής ηγεσίας είχαν ως αποτέλεσμα μια σειρά κινήσεις οι οποίες εν τέλει άφησαν έκθετο και ανυπεράσπιστο τον ποντιακό λαό, ενώ και οι σφοδρότατοι ανταγωνισμοί μεταξύ της ελληνικής και της αρμενικής αστικής τάξης όχι μόνο υπονόμευσαν μια ενδεχόμενη κοινή τους δράση, αλλά συχνά κατέληγαν ακόμα και σε συγκρούσεις μεταξύ ποντιακών και αρμενικών ένοπλων σωμάτων.

Δευτέρα 11 Μαΐου 2026

Κάλεσμα συμμετοχής της Ομάδας Γυναικών Ωραιοκάστρου μέλος της ΟΓΕ, στην σύσκεψη και εκλογές για Δ.Σ. και εκπροσώπους στο συνέδριο της ΟΓΕ, της ΟΓΕ του δήμου Ωραιοκάστρου, την Τέταρτη 13 Μάη στις 6,00 μμ

 

 


Η Ομάδα Γυναικών Ωραιοκάστρου μέλος της ΟΓΕ, απευθύνει κάλεσμα συμμετοχής στις γυναίκες της πόλης στην σύσκεψη και εκλογές για Δ.Σ. και  εκπροσώπους στο συνέδριο της ΟΓΕ, της ΟΓΕ του δήμου Ωραιοκάστρου, την Τέταρτη 13 Μάη στις 6,00 μμ στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου στο Δημαρχείο.

Το Συνέδριο της ΟΓΕ θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα στις 5, 6 και 7 Ιουνίου.

Η Ομάδα Γυναικών Ωραιοκάστρου τιμά τα 50 χρόνια δράσης της ΟΓΕ, υπογραμμίζοντας τη σημασία της συλλογικής οργάνωσης και της συνέχισης των αγώνων για τη γυναικεία ισοτιμία και απευθύνεται σε εργαζόμενες, άνεργες, αυτοαπασχολούμενες, νέες μητέρες, αγρότισσες και φοιτήτριες.

Η συμμετοχή των γυναικών στους Συλλόγους της ΟΓΕ ενισχύει τη δράσης απέναντι στις σύγχρονες κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες, και τις επιπτώσεις του πολέμου και της εκμετάλλευσης στη ζωή των γυναικών.

Πέμπτη 7 Μαΐου 2026

«Η πατρίδα που κερδίζει και η πατρίδα που πληρώνει»





Φυλλάδιο για τις συνέπειες της πολεμικής εμπλοκής και την εκτίναξη της ακρίβειας κυκλοφόρησε το ΚΚΕ.

Συγκεκριμένα, αναφέρει: 

«Η πατρίδα που κερδίζει…

Τράπεζες: Η συνολική κερδοφορία τους για το 2025 διαμορφώθηκε στα 5,5 δις ευρώ (4,3 δις ευρώ για το 2024).

Οι εισηγμένες εταιρείες στο Χρηματιστήριο: Κατέγραψαν το 2025 ρεκόρ κερδοφορίας με καθαρά κέρδη 12,1 δισ. ευρώ. Τα μερίσματα που θα μοιράσουν ανέρχονται σε 6,1 δισεκατομμύρια, το υψηλότερο ποσό από το 2007 (5,4 δισ.)!

Ενεργειακοί όμιλοι: καθαρά κέρδη πάνω από 2 δισ. ευρώ, αυξημένα σε σχέση με το 2024.

Η πατρίδα που πληρώνει!

10% αύξηση το 2025 στα ενοίκια.

20% αύξηση της τιμής της αμόλυβδης το τελευταίο 4μηνο.

20% αύξηση τιμής στο μοσχαρίσιο κρέας σε ένα χρόνο.

Αυξήσεις ως 40% στα λιπάσματα.

7 δισεκατομμύρια ευρώ πλήρωσε το 2025 ο λαός για ΝΑΤΟϊκές δαπάνες, οι οποίες διπλασιάστηκαν μέσα σε μία δεκαετία. Αυτές τις δαπάνες τις ψηφίζουν μαζί κάθε χρόνο η ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ, ο ΣΥΡΙΖΑ, η Ελληνική Λύση κλπ.

▶ Ο ελληνικός λαός πληρώνει από την τσέπη του τις αποστολές των Ενόπλων Δυνάμεων εκτός συνόρων, στο πλαίσιο των σχεδιασμών των ΗΠΑ, του ΝΑΤΟ, της ΕΕ. Μόνο μία ημέρα πλεύσης ελληνικής φρεγάτας στην Ερυθρά Θάλασσα (βρίσκεται εκεί για να προστατεύει τους εφοπλιστές και να στηρίζει το Ισραήλ) κοστίζει 500.000 ευρώ!

Παρασκευή 1 Μαΐου 2026

Το νερό, «νεράκι» θα πει ο λαός από την «επενδυτική καταιγίδα» της ΕΥΑΘ και τις νέες αυξήσεις στο νερό

  

 

Τις νέες αυξήσεις στα τιμολόγια της ΕΥΑΘ που ανακοίνωσε η διοίκηση της Εταιρείας, καταγγέλλει η Τομεακή Οργάνωση Μεταφορών - Ενέργειας - Νερού της ΚΟ Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ. 

Συγκεκριμένα, αναφέρει: 

«Η ''επενδυτική καταιγίδα'' την οποία διαφήμισε σήμερα η διοίκηση της ΕΥΑΘ ΑΕ αποκαλύπτει ότι ο λαός μας θα πει το νερό "νεράκι" για την αύξηση των κερδών των μετόχων. Τα καθαρά κέρδη 7,7 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 31,6 % έναντι του 2024, τα πληρώνει ο λαός με αυξημένα τιμολόγια και οι εργαζόμενοι της ΕΥΑΘ με ένταση της εκμετάλλευσης και εκτεταμένη εργολαβοποίηση. 

Οι νέες αυξήσεις που προβλέπονται στα οικιακά τιμολόγια μέσω του τέλους αποχέτευσης, οι αυξήσεις επαγγελματικών τιμολογίων που θα επιβαρύνουν και άλλο τους μικρούς και αυτοαπασχολούμενους επιχειρηματίες, θα μετακυλιστούν τελικά και στον υπόλοιπο λαό. Οι αυξήσεις στα δημοτικά τιμολόγια θα επιβαρύνουν και άλλο τους δήμους που ήδη έχουν να αντιμετωπίσουν το νέο κύμα "πολεμικών" ανατιμήσεων στο ρεύμα και στα καύσιμα.