Υπενθύμισε ότι διαχρονικά οι κυβερνήσεις διαμόρφωσαν το νομοθετικό πλαίσιο για να παραδοθούν τα σπίτια του λαού στους τραπεζίτες και για την ποινικοποίηση των αγώνων ενάντια στους πλειστηριασμός, ενώ στάθηκε και στην πίεση που άσκησε το ΚΚΕ εντός και εκτός Βουλής μαζί με το εργατικό - λαϊκό κίνημα, οδηγώντας στην απόφαση που δίνει κάποιες ανάσες στα υπερχρεωμένα νοικοκυριά.
Υπενθύμισε, δε, την τροπολογία που είχε καταθέσει το ΚΚΕ για τους δανειολήπτες, την οποία είχε απορρίψει η κυβέρνηση της ΝΔ, ενώ η βολική αντιπολίτευση είχε καταπιεί τη γλώσσα της. Κάλεσε την κυβέρνηση να υλοποιήσει πλήρως την απόφαση, ώστε να αποζημιωθεί το οφειλόμενο κεφάλαιο για τα δάνεια που εξυπηρετούνται, να επιστραφούν τα επιπλέον ποσά για όσους έχουν ήδη αποπληρώσει και να ξανανοίξουν οι υποθέσεις όλων όσοι έχασαν τη ρύθμιση εξαιτίας αυτών των υπέρογκων τόκων. Τόνισε ότι για να κερδίσει ο λαός έστω μια στάλα ανακούφισης, πρέπει να χάσει το μεγάλο κεφάλαιο.
Αναφερόμενος στον Κώδικα, ο Δ. Κουτσούμπας εξήγησε πως διαμορφώνεται ένα πλαίσιο για τοπικό κράτος ακόμα πιο θωρακισμένο απέναντι σε αγωνιστικές δημοτικές αρχές, που θα επιβάλλει τοπικά χαράτσια στον λαό και θα αποτελεί πεδίο κερδοφορίας για λίγους. Στηλίτευσε το γεγονός πως δεν προβλέπεται τίποτα για την κρατική χρηματοδότηση που οφείλεται σε δήμους.