Παρασκευή 5 Ιουνίου 2020

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟ ΔΗΜΑΡΧΟ ΓΙΑ ΤΟ ΣΒΑΚ





ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟ ΕΓΓΡΑΦΟ ΣΑΣ 25/5/2020 ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ «Σ.Β.Α.Κ.»

           
 Κε Δήμαρχε.

            Σύμφωνα με την άποψη της «Λαϊκής Συσπείρωσης», το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας» δεν είναι δυνατό να αποτελεί στις σημερινές συνθήκες και στη βάση των κεντρικά επιλεγμένων τρόπων ανάπτυξης, ένα Στρατηγικό Σχέδιο. Αυτό μπορεί να γίνει μόνο σε διαφορετικές οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες, όταν θα συνδυασθεί με τις γενικότερες επιλογές μίας ανάπτυξης υπέρ του λαού και όχι μίας κερδοφορίας με οποιοδήποτε τίμημα.

            Συνεπώς, η βιώσιμη ανάπτυξη αποτελεί ένα απατηλό όνειρο και για το δήμο μας. Επιπρόσθετα γιατί, όπως ομολογείται στο σχέδιο, η εκπόνηση του Σ.Β.Α.Κ. πραγματοποιείται σύμφωνα με τις οδηγίες της Ε.Ε.           Η πολιτική της τελευταίας έχει αποκαλυφθεί εδώ και χρόνια ιδιαίτερα στη χώρα μας. Ποιος αλήθεια θα πραγματοποιήσει τους «στρατηγικούς» στόχους και τα αντίστοιχα μέτρα; Είναι αυτό δυνατό για το δήμο μας με την πολιτική που αυτός χρεώνεται να εφαρμόσει από την κεντρική εξουσία και με την οποία πολιτική εσείς συμφωνείται; Με τη διαχείριση των πόρων και τη στόχευση των έργων που κυρίως εξυπηρετούν μεγάλα επιχειρηματικά συμφέροντα; 


Επιπλέον, με τη μεθόδευση της παραπέρα επιβάρυνσης της περιοχής μας με την καύση απορριμμάτων στο ΤΙΤΑΝ, τη ΜΕΑ Δ. Τομέα στη Μαυροράχη, την επέκταση των μεταλλείων και των ΕΛΠΕ, βλέπουμε το ακριβώς αντίθετο της βιώσιμης (για όλους) ανάπτυξης.

            Ωστόσο, κάποια πράγματα είναι αναγκαίο να γίνουν ή έστω να δρομολογηθούν, στη διάρκεια της παρούσας δημοτικής αρχής

            Πιστεύουμε ότι προτεραιότητα θα έπρεπε να δοθεί στη συγκοινωνιακή ενοποίηση του ενιαίου δήμου, με κατάλληλες στάσεις. Αυτό όσον αφορά τη διασύνδεση της έδρας του δήμου με Μελισσοχώρι - Δρυμό και Νεοχωρούδα - Πεντάλοφο. Με τη διαπλάτυνση της οδού Θεσσαλονίκης και ανισόπεδο κόμβο στη Γαλήνη. Αυτά μπορούν να γίνουν με κρατική επιχορήγηση.

 Η Περιφερειακή Διοίκηση εξάλλου θα έπρεπε να φροντίσει για την ολοκληρωμένη σύνδεση του Ωραιοκάστρουκαι της Μυγδονίαςμε την Εγνατία οδό. Άλλη προτεραιότητα είναι η κατάσταση των πεζοδρομίων και πολλών περιφερειακών δρόμων όπως και οδών στα οικιστικά συγκροτήματα. Λ.χ. η οδός Καρατάσου στο Παλαιόκαστρο που μοιάζει με ρέμα και δεν φέρει ούτε τον κατάλληλο φωτισμό, ενώ θα έπρεπε να τύχει φροντίδας γιατί εκτός των άλλων, είναι στην άκρη του οικισμού. Τα ίδια, για όπου αλλού χρειάζονται, Μελισσοχώρι, Πεντάλοφο, Δρυμό κλπ.

            Ελπίζουμε να λάβετε υπόψη σας μερικές από τις προτάσεις μας για το Σ.Β.Α.Κ. Εκτός βέβαια από την πρόταση για Ενιαίο Δημόσιο Φορέα Αστικών Συγκοινωνιών, όπου έχουμε βασική πολιτική διαφορά, αν και κατά την άποψή μας μόνον αυτός θα έλυνε το γενικό και το ενδοδημοτικό συγκοινωνιακό μας πρόβλημα.

            Τέλος, στους εμπλεκόμενους φορείς στη διαδικασία εκπόνησης του Σ.Β.Α.Κ. συμπεριλήφθηκαν μεταξύ άλλων, επιχειρήσεις, εμπορικοί σύλλογοι, ιδιοκτήτες μεγάλων εκτάσεων, ερευνητικά κέντρα και δεν αναφέρθηκαν ρητά ότι θα μπορούσαν να είναι και τα πολιτικά κόμματα, οι τοπικοί και περιφερειακοί συνδυασμοί και κυρίως τα εργατικά συνδικάτα.--

Ωραιόκαστρο 4/6/2020

Θεμελής Άγγελος